Zomba plateau - Reisverslag uit Zomba, Malawi van Mandy Keeman - WaarBenJij.nu Zomba plateau - Reisverslag uit Zomba, Malawi van Mandy Keeman - WaarBenJij.nu

Zomba plateau

Blijf op de hoogte en volg Mandy

26 Mei 2014 | Malawi, Zomba

Zondag 25 mei:
Ondanks de geluiden van kikkers, krekels, nijlpaarden en wat al niet meer heb ik goed geslapen in de boot. We krijgen en heerlijk ontbijtje en tuffen terug naar de lodge in Liwonde. Gelukkig hoef ik daar vanavond niet meer te slapen. Lekker weer naar Zomba, Pakachere de thuisbasis van Be-more. Daar hebben we al een paar keer geslapen. Is eenvoudig maar schoon en goede bedden en goed eten.
Vanmiddag gaan we een hiking doen naar het Zomba plateau. Nondeju ben ik net van mijn spierpijn af haha.
Ze vragen of we de korte of lange versie willen lopen? Ik kijk naar Arno en die staat nu al te zweten en seint van: short way please haha. Er gaan nog twee dames mee. Moeder en dochter uit Nederland. Kiri en Hester. Hester, de moeder reist met me mee terug naar Nederland as zaterdag. Haar dochter Kiri loopt stage in het ziekenhuis van Zomba.
De wandeling is prachtig. Niet zo heftig en steil als de hiking op de Mulanje berg. Na vier uur geklommen en gelopen te hebben komen we weer bij ons busje aan. Pffffff haha. Dan een heerlijke warme douche en dan ff liggen haha ik ben tenslotte ook geen 50 meer!!
's Avonds gaan we op advies van Kim naar Zomba's beste restaurant: 'Casa Rosa'.
We laten een taxi komen en die brengt ons voor €1 naar het restaurant. Heerlijk gegeten mmmmm.
Dan dezelfde taxi weer bellen maar hij komt niet meer opdagen. Daar staan we dan in het pikdonker. Het is te ver om terug te lopen en veel te donker en niet aan te raden. Een stukje verdop staat een auto met iemand erin en de man vraagt of er iets is? Ik denk: oh jee.... In het pikkedonker zie ik alleen een rij witte tanden.
Arno legt uit dat we een taxi nodig hebben maar dat die niet komt opdagen. De man: stap maar in dan breng ik jullie wel weg. Arno kijkt naar mij en ik gebaar van: ??
Hup instappen dan maar. Hij brengt ons via een andere weg terug en ik heb toch wel de knijp haha.
Na 20 min rijden in een ouwe roestbak van wel 30 jaar oud komen we bij ons thuisstation aan. Zucht.... Gelukkig.
Ik duik meteen mijn bed in en val als een blok in slaap.
Welterusten lieve allemaal in Nederland en tot ooit!
Kus van Kee

  • 26 Mei 2014 - 06:46

    Marleen Portegies:

    Hallo Keetje,

    Wat een avonturen allemaal. Volgens mij moet je nu toch wat vaker beslissingen nemen van "en wat nu". Is natuurlijk ook helemaal niet raar. Geniet nog van je laatste week daar in de verre wildernis.
    Groetjes en dikke kus,

    Marleen

  • 26 Mei 2014 - 06:47

    Henriëtte :

    Hoi,weer een heel mooi verhaal. Knap van je om 4uur in die warmte daar te lopen. Schiet al aardig op voor je, om weer naar je mannetje te gaan. Gr.x

  • 26 Mei 2014 - 07:33

    Kee:

    @marleen,
    Het leven bestaat hier alleen maar uit beslissingen nemen. Dat leer je hier wel!!

  • 26 Mei 2014 - 08:52

    Jaja:

    Godnondeju wat een mooie foto's Kee !!! En mooi van jullie Pap !!!!!! xxxxxxxx

  • 26 Mei 2014 - 09:34

    Mam:


    Goedemorgen Lieve dochter,

    Gelukkig goed afgelopen met die taxi, komt door die goeie engelbewaarder !!!

    En wat is het daar mooi. Ik vind het fijn dat die Nederlandse moeder met jou terug reist,
    Met z'n tweetjes is toch gezelliger en veiliger.
    Mooie foto's, dat wordt weer een prachtig fotoboek.

    Fijne dag vandaag en tot je volgende verslag.
    Liefs en een dikke knuffel van mam.Xxxxxxxx

  • 26 Mei 2014 - 09:38

    Lianne:

    Lieve Mandy,

    Jouw Engelbewaarder is trots op je!!!


    Liefs
    Wil en Lianne
    XXX XXX

  • 26 Mei 2014 - 09:55

    Debora:

    Fijn dat je niet alleen terug hoeft te reizen. Ben benieuwd wat de komende week brengt.
    Tot het volgende verslag.
    Dikke kus van Debora

  • 26 Mei 2014 - 13:31

    Rieky:

    Hallo mandy nou ik heb jou verslag gelezen daar schrijf je bn met de boot meegeweest nou daar zitten wij al jaren in??? Ben met je moeder naar de stad geweest heeft een heel vermogen uitgegeven of het niks kost afgelopen zaterdag ook naar de markt geweest mandy je schreef vorige keerover de bloedafname kijk er daar voor uit gelukkig had je niet mee gedaan nou ik ben als je terug bentinnederland ik ga nou nog naar de foto's kijken en wacht op het volgende bericht groetjes riekyxxxxxx

  • 26 Mei 2014 - 15:43

    Manon:

    Trotste nichtje! Take care! Kus Manoontje

  • 26 Mei 2014 - 16:20

    ANS:

    LIEVE MANDAY
    HET IS ALTIJD ZO LEUK OM IEDERE DAG JE REISVERHAAL TE LEZEN
    ALTIJD ECHT INTERESANT
    VEEL LIEFS ANS

  • 27 Mei 2014 - 09:04

    Willemijn:

    Super mooi verhaal weer Mandy...ben echt TROTS op mijn grote nicht, heel mooi verhaal en indrukwekkend weer ....Mooi die gezichtjes van die kinderen op die foto's!! en super fijn dat je niet helemaal alleen hoeft te reizen zaterdag :-)
    dikke kus uit gestel xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Ik vertrek 16 mei naar Malawi om daar 2 weken vrijwilligerswerk te gaan doen. Als je het leuk vindt kan je me volgen via deze site.

Actief sinds 13 April 2014
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 8734

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Mandy naar Malawi

Landen bezocht: