Liwonde National Park - Reisverslag uit Zomba, Malawi van Mandy Keeman - WaarBenJij.nu Liwonde National Park - Reisverslag uit Zomba, Malawi van Mandy Keeman - WaarBenJij.nu

Liwonde National Park

Blijf op de hoogte en volg Mandy

25 Mei 2014 | Malawi, Zomba


Zaterdag 24 mei:
Ondanks de vreselijk vieze kamer waar ik vannacht verbleef heb ik goed geslapen. Om 5 uur gaat de wekker en vlieg ik eruit. Koude douche en hupsakee de safariejeep in. Ti's koud en heb voor het eerst mijn jas aan. We rijden het Liwonde National Park in. Prachtig alleen weinig wild gespot. Wilde zwijnen, bavianen, waterbokken, impala's enz. Ik geniet ervan. Beetje regen maar we zitten onder een huifje. Om 9.00 uur zijn we terug en staat er een heerlijk ontbijtje klaar bij de lodge. De logde is echt smerig maar het eten heel goed.
We vertrekken om 11 uur met de boot 'The Mangunda' de Shire-River op. We varen zo het national park in.
Het is gestopt met regenen en de zon komt tevoorschijn 26 graden. Heerlijk. Ik zit boven op het dek en mijn tas wordt in mijn hut gezet. Super mooi in vergelijking waar ik vanacht verbleef. Ik geniet met volle teugen van het uitzicht. We varen met een gangetje van zón 8 km per uur de rivier op. Langs de kant olifanten, nijlpaarden en krokedillen.
We zijn nu met zijn vijfen en vier personeelsleden op de boot.
Onderweg worden we getrakteerd op een overheerlijke lunch. We leggen aan tegenover de olifanten. Anker uit en we liggen half in het riet.
Ik kom helemaal bij van de afgelopen week. Wat een week, om nooit te vergeten.
Om 15.00 uur moeten we overstappen in een kleiner bootje en gaan we een zijtak van de rivier in ja hoor meteen nijlpaarden voor ons. Prachtig! Dan stukje verder een joekel van een krokodil. Wat een prachtig gezicht. Dit wordt een dag met een 'gouden randje'.
Gisteravond had ik voor het eerst (in die vieze lodge) pffff waar ben ik aan begonnen en zou ik zo naar huis zijn gekropen maar gelukkig was dat vanmorgen weer over. En deze dag maakt alles weer goed.
We zien ineens wel 22 olifanten aan de kant staan en die willen naar de overkant zwemmen maar ze hebben ons geroken en staan te wachten om de oversteek te maken.
We varen een stukje achteruit en ja hoor daar gaan ze. Één voor één achter elkaar het water in voor onze neus. We kunnen ze bijna aanraken. Zo mooi!!
En dan als klap op de vuurpijl de zonsondergang. Mijn dag kan niet meer stuk.
Om 18.00 uur komen we weer bij de boot aan en wacht ons een heerlijk Afrikaanse maaltijd. Mmmmmm...
Dan lekker uitbuiken en Arno stelt voor om te yahtzeeen. De twee Zuid-Afrikanen en de Duitse Franseca doen ook mee. Het wordt een gezellige avond.
Weltrusten allemaal in Nederland en tot ooit.
Kus van Kee

  • 25 Mei 2014 - 12:08

    Debora:

    Fijn dat je deze dagen zo geniet!
    Gr. Debora

  • 25 Mei 2014 - 13:08

    Henriëtte :

    Die Safari maakt alles weer goed van de afgelopen dagen. Geniet nog maar van je vrije tijd, kun je er weer tegen, de komende dagen. Gr.

  • 25 Mei 2014 - 13:46

    Ine:

    Fijn dat je even bij kunt komen en mag genieten van de mooie omgeving, na wat je afgelopen dagen allemaal hebt gezien. Zou iets voor Marc zijn,ha ha en dan ook nog een vieze hut tot je beschikking. Hij zou al meteen om zijn omgekeerd! Wat zal je vol zitten als je weer in dit geciviliseerde landje bent! En dan bedoel ik niet alleen van al het heerlijke eten wat je voorgeschoteld hebt gekregen.
    X ine

  • 25 Mei 2014 - 14:45

    Gerry:

    Kee, petje af hoor,ik was allang gillend weggerend van die vieze bende!
    En wat een avonturen elke dag weer.
    Wij hebben ons van de week afgevraagd waar je aan begonnen bent en er hartelijk om gelachen samen met Twan.
    Fijn dat je van het weekend weer thuis bent en in een schoon,lekker fris bedje kunt slapen.
    Voor geen goud doe ik jou na!
    XXX

  • 25 Mei 2014 - 15:49

    ANS:

    LIEVE MOEDER "THERESA" MANDY

    WELL WELL EINDELIJK EEN DAGJE VRIJ.
    BLIJF JE DIT VRIJWILLIGERS WERK NU DOEN OF HOE DENK JE EROVER
    LIEFS ANS

  • 25 Mei 2014 - 16:42

    Mam:

    Ha die lieve dochter,

    Wat heerlijk om te lezen dat je zo geniet van al het mooi's dat je gisteren hebt gezien,ik had zo bij je willen zijn, haha alleen gisteren hoor en niet de dagen daarvoor hihihi !!

    Hoop dat je vandaag net zo kan genieten als gisteren dan kan je er morgen weer een beetje tegen hopelijk minder vies en vuil, maar vind het knap dat je dit allemaal doet je bent een kanjer !!!!!!

    Pas goed op jezelf en tot het volgende verslag.
    Dikke knuffel mam Xxxxxxxk

  • 25 Mei 2014 - 20:08

    Es:

    Elke keer lees ik jou verslag en denk bij mezelf "Waar is ze aan begonnen". Is het dit allemaal waard.En jou hoor dan komt er zo'n dag als vandaag voorbij met al dat moois ,en de ellende is weer vergeten. Nou Carpe diem en veel plezier!
    Dikke kus xxx

  • 26 Mei 2014 - 08:47

    Jaja:

    Nou Kee ben echt TROTS op jou !!!!! Super hoe je het allemaal toch maar doorstaat.Ik vind het fijn dat je een fijn weekend hebt gehad !! Nou deze week er weer tegen aan.Ben weer keibenieuwd naar je verhalen.Groetjes jaja xxxxxxxxxx

  • 26 Mei 2014 - 08:56

    Agnes:

    Hallo Mandy,
    OOO WAT GEWELDIG. Ondanks alle ongemak zou ik zo bij je willen zijn. De boot die ik op de foto zie
    lijkt me wel stabiel dus dat zou ik wel aandurven.
    Heb je ook in zo'n bootje als in de okavango gevaren?
    Hopelijk niet, ik ben met zwemmen nog steeds bang voor het diepe. De okavango ervaring heeft heel veel impackt op mij gehad waar ik nog steeds last van heb.
    Gelukkig heb je nog steeds goede ervaringen en is er voor zover ik hoor nog niks engs gebeurd.
    Pas goed op jezelf en geniet van deze geweldige ervaring.
    Groetjes Agnes en Jan.

  • 26 Mei 2014 - 19:45

    Kee:

    Lieve Agnes. Ik zal nooit vergeten wat wij samen meegemaakt hebben in Botswana. Ik heb zoveel respect voor je daar gekregen!!
    Kus van mij voor jou en Jan
    Ps snel afspreken als ik weer thuis ben!!

  • 26 Mei 2014 - 22:07

    Marian:

    Super mooie belevenis weer en mooie foto's.
    Geniet er nog van.
    Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Ik vertrek 16 mei naar Malawi om daar 2 weken vrijwilligerswerk te gaan doen. Als je het leuk vindt kan je me volgen via deze site.

Actief sinds 13 April 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 8739

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Mandy naar Malawi

Landen bezocht: