de laatste dagen...genieten - Reisverslag uit Chembe, Zambia van Mandy Keeman - WaarBenJij.nu de laatste dagen...genieten - Reisverslag uit Chembe, Zambia van Mandy Keeman - WaarBenJij.nu

de laatste dagen...genieten

Blijf op de hoogte en volg Mandy

29 Mei 2014 | Zambia, Chembe

Dinsdag 27 mei:
Vanochtend lekker uitgeslapen tot 8 uur. We worden vanmiddag pas om 13.00 uur opgepikt om naar Lake Malawi te reizen. Een heel groot prachtig meer. Een rit van ongeveer vijf uur. Dus mijn vrije ochtend goed besteed op de markt in Zomba. Ik loop over straat, wat overdag absoluut veilig is, en wordt door iedereen aangestaard. Ff een simpel winkeltje in om tandpasta te kopen. En daarna even een stoffenzaakje in. Ik koop er een mooie lap stof om een tafelkleed van te maken. Ik betaal er maar liefst € 2 voor haha. Ik pingel niet eens af want waar hebben we het over. Ook koop ik nog een paar souveniertjes. Er is bijna niets te koop. Veel hebben ze niet hier.
Dan loop ik weer terug naar mijn thuisbasis. Ik ga lekker buiten zitten en geniet van de rust. Pakachere heet deze thuisbasis van mijn organisatie. De kamers zijn eenvoudig maar schoon en de bedden goed. Er zijn bijna altijd wat gasten of vrijwilligers die hier even bij willen komen. Je hoort dan hele mooie maar ook hartverscheurende verhalen. Ik bestel een lekkere hamburger en een fanta mmmmmm.
Dan komt om 14.00 uur onze chauffeur Thym aan rijden. Wowwww hij is maar een uur te laat haha. Voor Afrikaanse begrippen is dat niets.
We vertrekken en het wordt een lange rit. Onderweg pikken we 2 backpackers op. Een meisje uit Australië een jongen uit Ierland. Ze zijn blij want ze liepen in de brandende zon met een zware rugzak op. Hoe noordelijker we komen hoe warmer het wordt. Om half zes en in het pikkedonker komen we aan bij Cape Mclear. We slapen in een lodge aan het meer. Ik krijg een hut aan het water. Ziet er mooi uit maar alle kieren en gaten van de hut staan open en alles kruipt dus in en uit brrrrr. Ik lig al om 20.00 uur in bed en durf geen licht aan te doen ivm de beestje. Val direct in slaap haha.

De volgende ochtend ben ik geradbraakt ik heb niet veel geslapen. Bloedheet en het krioelt van de beesten. Ik spuit mijn tweede bus helemaal ram leeg maar ze zijn niet kapot te krijgen.
Na het ontbijt ga ik een boottocht reserveren. Ik mag niet het water in, zelfs niet pootje baden want er zit Bilharzia in het water. Dat is een wormpje wat in je huid kruipt en wat je van binnen helemaal leeg vreet. Doodziek wordt je ervan en er zijn er zelfs die het niet overleven. De locale bevolking doen hun behoefte in het meer, de afwas, de was,baden zichzelf en wat al niet meer. Als ik de boot in moet wordt het dus lachen want ik moet om erin te komen door het water tot mijn knieën. Ik kijk Arno en nog een 'heule' grote Malawiaan aan en voor ik het weet zwier ik door de lucht de boot in. Haha en zonder natte voeten. We varen naar het eiland en zien prachtige vissen in het kraakheldere water. We tuffen een eindje om het eiland en we zien twee prachtige grote visarenden steeds op het water duiken. Ze vangen de vis met hun poten. Prachtig om te zien. Dan na twee uur heerlijk te hebben rondgevaren tuffen we weer terug naar mijn vreselijke griebes lodge. Ik krijg het al Spaans benauwd als ik er alleen maar aan denk.
Maar afijn ik verzamel al mijn moed omdat ik wil gaan douchen. Het is bloedheet en ik voel me vies. Loop de douche in en denk: niet op de wanden kijken en niet naar plafond. Kee...Je doet het gewoon zeg ik tegen mezelf. Maar ik draai even zo vlug weer om. Dit gaat me te ver. Ik pak mijn tas in. Betaal mijn rekening. Roep Thym onze chauffeur en laat me naar een betere lodge brengen. Waar het in ieder geval schoner is.
Ik vind er eentje en maak een deal voor 2 nachten. Ik voel me ineens zo geruster. Spring in de douche en geniet ervan! Als ik ff op bed ga liggen val ik als een blok in slaap
Slaap lekker allemaal en tot ooit!
Kus van Kee

  • 29 Mei 2014 - 09:03

    Henriëtte :

    Wat zal jij blij zijn, als je thuis weer gewoon onder de douche, en in je bed te slapen zonder steeds rond te hoeven kijken.Hans is precies hetzelfde, met al dat ongedierte, dus zit wel in de fam. Geniet nog zover je kan van je laatse dagen. X

  • 29 Mei 2014 - 09:17

    Agnes:

    Hallo lieve keetje,
    Verstandig om naar een andere lodge op zoek te gaan. Ik hoop wel dat je foto's gemaakt hebt van dat vlieg en kruipsel.
    Wat doe je een hoop ervaring op, geweldig om het allemaal mee te maken ook al is het af en toe wat minder. Wij wensen je nog een paar mooie dagen en wensen je een behouden thuiskomst.
    Groetjes Jan en Agnes.

  • 29 Mei 2014 - 10:21

    Jaja:

    Goedemorgen Kee,Brrrrr das niks een lodge met een rieten dak he,haha,Maar je slaat je er aardig doorheen !!! Nog ff en dan fijn weer naar Eindhovuhhhh.Ik kom je gezellig mee ophalen.xxxxxx jaja

  • 29 Mei 2014 - 13:25

    Mam:

    Hallo lieve dochter,

    Wat erg met al die enge beestjes zou ook niet kunnen slapen,maar nog 3 nachtjes en dan vlieg je terug naar je eigen vertrouwde stekje heerlijk in je eigen bed met je menneke haha
    Had het wel willen zien toen je zo hupsakee in die boot werd gekukeld haha.
    Probeer nog zoveel mogelijk te genieten van de mooie dingen.

    Groetjes en veel liefs van mam HVJ Xxxxxxxxx

  • 29 Mei 2014 - 19:53

    Rieky:

    Nou mandy wat een verhaal weer ik zie alles voor me met al die beestjes nog een paar daagjes en je zit samen met twan weer aan een heerlijk Hollands bakkie koffie namelijk nespresso hadden ze daar niet hè,,,,,,, Gr rieky tot in helmond

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Ik vertrek 16 mei naar Malawi om daar 2 weken vrijwilligerswerk te gaan doen. Als je het leuk vindt kan je me volgen via deze site.

Actief sinds 13 April 2014
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 8735

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Mandy naar Malawi

Landen bezocht: