ik ben er ... - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Mandy Keeman - WaarBenJij.nu ik ben er ... - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Mandy Keeman - WaarBenJij.nu

ik ben er ...

Blijf op de hoogte en volg Mandy

17 Mei 2014 | Malawi, Blantyre

Na een lange reis eindelijk aangekomen in Blantyre, de tweede stad van Malawi.
De reis ging goed. 3 verschillende vluchten. Van Amsterdam naar Frankfurt. Daar vandaan naar Addis Abebe in Ethiopië. Met de 'Dreamliner' van boeiing. Geweldig, wat een prachtig groot vliegtuig. Sodepie wat een vliegveld daar. Ik was een van de weinige blanke mensen en geloof me: dan val je echt wel op hoor haha. Na 3 uur wachten in een klein vliegtuigje naar Blantyre in Malawi met nog een tussenstop in Lilongwe, de hoofdstad van Malawi. Ik word netjes opgewacht door Jan. Hij is onze contactpersoon samen met Kim. Zij gaan ons begeleiden de komende twee weken. Wat vervelend is dat onze groep uit zes personen zou bestaan maar donderdag hebben 4 mensen uit één gezin moeten annuleren omdat hun zoon een hersentumor blijkt te hebben. Nu werk/reis ik dus met Arno uit Utrecht alleen. Maar de eerst kennismaking is goed verlopen en we zitten, nu ik dit verslag schrijf aan een heerlijk koud biertje.
Ik ben best moe want uiteindelijk was het een lange reis met nogal wat wachttijden.
We slapen vanacht in een heeeeeel eenvoudig hostel. En geloof me maar: mijn spuitbus komt straks voor ik ga slapen van pas.... Maar ik heb me voorgenomen om niet in alle hoeken en gaten te kijken haha. Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn eigen laken bij heb haha. En ik moet het nu zonder mijn mneer, de grote spinnenvanger te doen!!
Morgenmiddag om 13.00 uur worden we opgehaald en gaan we na de lunch naar de Mulanje berg. We zullen een hiking gaan doen. Ook krijgen we hier een echte Malawiaanse kookles.
Nou lieve mensen dit was het tot dusver. Voor jullie allemaal een fijne avond.
Tot ooit!
Kus van Kee

  • 17 Mei 2014 - 17:34

    Maria:

    Fijn dat je goed en veilig aangekomen bent Mandy. Alléén zo'n heenreis is al een heel avontuur!
    En het is idd slim om niet op insectenjacht te gaan denk ik. Gewoon ogen dicht en slapen....hahaha.
    Heel veel plezier morgen met de hiking en voor nu welterusten.
    xxx Maria

  • 17 Mei 2014 - 17:59

    Mam:

    Hoi Mandy

    Ben blij dat je er heelhuids bent, ik geloof goed dat je moe bent,en hoop dat je goed kunt slapen.
    Maak er wat van spring gewoon in bed en doe je ogen dicht en denk maar fijn aan jou
    Menneke dan slaap je als een roos hahaha.
    Morgen een fijne dag.
    Welterusten liefs mam xxx

  • 17 Mei 2014 - 18:16

    Marleen Portegies:

    Ha Keetje,

    Fijn dat de reis goed is gegaan. Dan kun je nu aan je avontuur gaan beginnen. Het zal allemaal heel erg indrukwekkend zijn. Ik zal met heel veel belangstelling je verhalen lezen. Geniet ervan en toi toi toi.

    Groetjes,

    Marleen xxx

  • 17 Mei 2014 - 18:55

    Lalleke:

    Blij dat je goed ben aangekomen,en dat alles goed is gegaan !!! Je zal wel keikapot zijn ja dus ook goed slapen vanavond, en anders gaan we fijn vanacht fijn wordtfeutennnn haha !!! Veel plezier morgen kee xxxxxx

  • 17 Mei 2014 - 19:49

    Anita En Peter:

    Fijn dat je goed bent aangekomen,niet letterlijk ha ha .
    Wat vervelend van die familie ,dat is heftig ondanks dat je ze niet kent.
    Maak er wat van.
    PS ik moet van Peter zeggen,pas op dat je zelf geen spinnenweb krijgt,
    Nu de spinnenvanger niet in de buurt is ,ha ha .
    Veel plezier,
    Anita en Peter.

  • 17 Mei 2014 - 21:09

    Yolokind:

    Kee geniet ervan, oppassen en ik verwacht nu natuurlijk wel een keer een lekkere Malawiaanse maaltijd! Geniet ervan want you only live once xxxxx

  • 18 Mei 2014 - 10:03

    Olaf Van Koutrik:

    Beetje geslapen? Iig ziet het hotel er mooi uit! Echt vrijwilligerswerk :-) Veel plezier vandaag! X

  • 18 Mei 2014 - 11:38

    Agnes En Jan:

    Hallo mevrouw Keeman,
    Hoe voel je je nu zonder je spinnenvanger? Je schreeuwt gewoon alles bij elkaar en dat komt er vast iemand die lelekers vangen.
    Ik heb gisteren bij de voordeur al mijn moed bij elkaar geraapt en een knoepert vermoord. Ik heb het lijk laten liggen zodat Jan kon zien hoe dapper ik was geweest maar hij vond het natuurlijk weinig voorstellen. Ze snappen er niks van maar och we denken maar dat ze niet wijzer zijn.
    Wat fijn dat je een goede reis hebt gehad en wat triest van je 4 medereizigers, het is heel wat om dit bericht te krijgen.
    Ik hoop dat het goed klikt met Arno en dat jullie leuk samen kunnen werken.
    Wij wensen je in elk geval heel veel succes toe. Het lijkt me een geweldige ervaring en 2 weken is ook nog te overzien als het soms wat tegen valt.
    Nog even een tip; haarlak op de spin spuiten dan wordt hij stijf en gaat ook dood. Misschien dat jij dat durft.
    Heel veel groetjes en we mailen nog.
    Agnes en Jan.









  • 19 Mei 2014 - 07:50

    Rieka Zoela:

    hallo mandy fijn dat je er bent,ik wil ff vragenof ik die goeie kinderkleding niet voor die kientjes daar kan
    bewaren diehebik nog zat van meddy en demi allemaal nog kei goed zomer en winter die moeten daar toch
    op een of andere manier naar toe kunnen jij weet misschien wel een adres,ik bewaar ze in ieder geval alle bietjes helpen ik hoop dat je daar die kientjes un bietje kan laten lachen maar da lukt jou wel,nou de groetjes en ajuu xxxx

  • 19 Mei 2014 - 08:54

    Andrea:

    Go Kee!!! Heel veel succes! Wahahaa met je spuitbus...

  • 19 Mei 2014 - 08:56

    Lianne :

    Hoi die Mandy,

    Fijn dat je goed bent aangekomen, (natuurlijk van de vlucht en niet van het eten).
    Zoals we van jouw gewend zijn , schrijf je nog steeds met die lekkere humor van je.
    Je bent echt de nieuwe Erica Terpstra.
    Succes en op naar je volgende mail.

    gr. Lianne

  • 19 Mei 2014 - 10:36

    Marian:

    He Mandy,
    Fijn dat de reis goed is verlopen! Inderdaad heftig voor die familie zeg.
    Maak er wat van met je reisgenootschap! Hoop dat de insecten en spinnen op afstand blijven voor je. T ziet er in elk geval allemaal mooi en schoon uit daar zo!
    Veel plezier, geniet en ik lees je volgende verslag wel weer! Spannend.
    Groetjes uit een nu zonnig Nederland!

  • 19 Mei 2014 - 19:34

    Cora Buijtels:

    Hoi Mandy,

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Geniet ervan en zal je blijven volgen met je mooie reisverslagen.
    Groetjes Cora x

  • 20 Mei 2014 - 07:57

    Margareth:

    Goed om te lezen dat het je gelukt is om te arriveren. Zo zie je maar dat je jezelf niet moet onderschatten Mandy. Ik wist wel dat je die lange reis goed zou doorkomen en je kunt nog veel meer ..........! Veel succes daar en veel plezier. Tot het volgende verslag! Liefs Margareth

  • 21 Mei 2014 - 18:26

    René:

    Even zeggen dat het heerlijk rustig is hier :-) en daar ?

  • 22 Mei 2014 - 14:55

    N.Kerkhof:

    Hoi Mandy,wat een reis heb je al in de benen .Ikwens jou de komende weken een goede reis ervaring ,en vertroetel die kindertjes maar lekker ,er aan denkend wat wij het hier toch goed hebben .groetjes Nelly Kerkhof

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Ik vertrek 16 mei naar Malawi om daar 2 weken vrijwilligerswerk te gaan doen. Als je het leuk vindt kan je me volgen via deze site.

Actief sinds 13 April 2014
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 8730

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Mandy naar Malawi

Landen bezocht: